(wersja PDF jest dostępna do pobrania tutaj)
ustanowiony dnia 21 grudnia 2020
(wersja aktualna z dnia 27 stycznia 2022)
I. Definicje.
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Adres Elektroniczny – oznaczenie Systemu Teleinformatycznego w rozumieniu Ustawy O Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną, umożliwiające porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.
- Dni Robocze – dni tygodnia, od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Dostawa – dostarczenie Konsumentowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Przewoźnika, Produktu określonego w Zamówieniu.
- Formularz Kontaktowy – formularz elektroniczny, dostępny na stronie Sklepu, umożliwiający wysłanie wiadomości do Sprzedawcy.
- Formularz Zamówienia – formularz elektroniczny, dostępny na stronie Sklepu, umożliwiający złożenie Zamówienia.
- Hasło – ciąg znaków alfanumerycznych, innych znaków lub ich kombinacja, konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta, generowany automatycznie podczas procesu Rejestracji. Konsument ma możliwość dokonania zmiany Hasła w każdej chwili, po zalogowaniu do Konta.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z późn. zm.).
- Konsument, Usługobiorca – pełnoletnia – w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą, Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto – podstrona Sklepu, dostępna po autoryzacji za pomocą indywidualnej Nazwy Użytkownika lub Adresu Elektronicznego i Hasła, w ramach której Konsument ma możliwość w szczególności: dokonywania aktualizacji swoich danych, zmiany Hasła, a także weryfikacji stanu złożonych Zamówień.
- Nazwa Użytkownika – ciąg znaków alfanumerycznych, innych znaków lub ich kombinacja, konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta, ustalany samodzielnie przez Konsumenta podczas procesu Rejestracji.
- Prawo Telekomunikacyjne – ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. nr 171 poz. 1800 z późn. zm.).
- Produkt – rzecz ruchoma lub Usługa, prezentowana w Sklepie, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Przewoźnik – podmiot trudniący się przewozem rzeczy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, któremu Sprzedawca powierza Produkt w celu jego dostarczenia Konsumentowi.
- Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu.
- Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na założeniu przez Konsumenta Konta, w trakcie składania Zamówienia, wymagana w celu korzystania przez Konsumenta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu.
- Rozporządzenie – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Sklep Internetowy (Sklep) – serwis internetowy prowadzony w domenie decoris.com.pl, pod adresem https://decoris.com.pl, za pośrednictwem którego Konsument może w szczególności składać Zamówienia.
- Sprzedawca, Usługodawca – Ewa Fadrowska prowadząca działalność nierejestrowaną, z siedzibą w Skawinie, przy ulicy Bukowskiej 12K lok. 27, 32-050 Skawina, będąca jednocześnie właścicielem Sklepu.
- System Teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci telekomunikacyjnego urządzenia końcowego w rozumieniu Prawa Telekomunikacyjnego.
- Trwały Nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające Konsumentowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem z wykorzystaniem Sklepu.
- Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną czyli bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Usługobiorcy, przesyłana i otrzymywana za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu Prawa Telekomunikacyjnego.
- Ustawa O Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204 z późn. zm.).
- Zamówienie – oświadczenie woli Konsumenta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Produktu, zatwierdzone w Formularzu Zamówienia przyciskiem oznaczonym słowami: „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
II. Postanowienia ogólne.
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu.
- Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy O Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną.
- Sklep prowadzony jest przez Ewę Fadrowską, prowadzącą działalność nierejestrowaną, adres miejsca wykonywania działalności: ul. Bukowska 12K lok. 27, 32-050 Skawina, adres poczty elektronicznej (e-mail): sklep @ decoris.com.pl, numer telefonu: +48 574 73 50 53 (Play – P4 Sp. z o.o.) – koszt połączenia ze wskazanym numerem telefonu jest ustalany zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług telekomunikacyjnych, z którego korzysta Konsument.
- Sklep umożliwia kontakt:
a) za pośrednictwem Formularza Kontaktowego, dostępnego na stronie Sklepu pod adresem https://decoris.com.pl/kontakt – dostępność 24/7,
b) za pośrednictwem poczty elektronicznej, adres: sklep @ decoris.com.pl – dostępność 24/7.
- Produkty oferowane w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na podstronach Sklepu treści reklamowych. Treści te stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
- Konsument, który nabył Produkty w Sklepie, może użytkować je zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
a) zasady dokonywania Rejestracji i korzystania z Konta w ramach Sklepu,
b) warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu,
c) zasady zawierania Umów Sprzedaży z wykorzystaniem Usług świadczonych w ramach Sklepu,
d) tryb postępowania reklamacyjnego.
- Korzystanie ze Sklepu jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez System Teleinformatyczny, z którego korzysta Konsument, następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) komputer lub inne urządzenie końcowe, z dostępem do Internetu,
b) przeglądarka internetowa z włączoną obsługą java script i obsługą plików cookies,
c) dostęp do poczty elektronicznej.
- W celu korzystania ze Sklepu Konsument powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.
- Konsumenci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w stopce każdej podstrony Sklepu oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
- Informacje zawarte na podstronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Konsumentów do składania ofert zawarcia Umowy Sprzedaży.
III. Rodzaje i zakres usług.
- Do zawarcia umowy o świadczenie Usług, o których jest mowa w niniejszym Regulaminie, dochodzi poprzez rozpoczęcie przez Usługobiorcę korzystania z danej Usługi.
- Usługodawca świadczy na rzecz Usługobiorcy Usługi nieodpłatne:
a) mechanizm wirtualnego koszyka oraz Formularza Zamówień,
b) prowadzenie Konta w Sklepie,
c) Formularz Kontaktowy.
- Korzystanie z usługi koszyka i Formularza Zamówień możliwe jest na zasadach opisanych w Regulaminie. Umowa o świadczenie usługi koszyka i Formularza Zamówień ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia lub zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
- Usługa prowadzenia Konta dostępna jest po dokonaniu Rejestracji na zasadach opisanych w Regulaminie.
- Formularz Kontaktowy dostępny jest pod adresem https://decoris.com.pl/kontakt, do którego prowadzi odnośnik: „Kontakt” – dostępny na każdej podstronie Sklepu. Rezygnacja z usługi Formularza Kontaktowego możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy.
IV. Zasady korzystania ze Sklepu.
- Rejestracja w ramach Sklepu jest opcjonalna. Konsument może złożyć Zamówienie bez dokonania Rejestracji w Sklepie, jednak po zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacji, podaniu danych osobowych zgodnych ze stanem faktycznym, oznaczonych jako obowiązkowe, oraz naciśnięciu przycisku: „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Podanie danych jest dobrowolne. Zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych udostępnianych przez Konsumenta określono w Polityce Prywatności i Plików Cookies, której treść dostępna jest tutaj, do której prowadzi również odnośnik zamieszczony w stopce każdej podstrony Sklepu.
- Warunkiem utworzenia Konta jest dokonanie przez Konsumenta Rejestracji w Sklepie.
- Rejestracja następuje poprzez zaznaczenie pola: „Rejestracja konta – zaznacz, aby zarejestrować konto”, oraz wpisanie Nazwy Użytkownika, w trakcie składania Zamówienia, po poprawnym złożeniu Zamówienia.
- Warunkiem Rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych zgodnych ze stanem faktycznym, oznaczonych jako obowiązkowe. Podanie danych jest dobrowolne. Zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych udostępnianych przez Konsumenta określono w Polityce Prywatności i Plików Cookies, której treść dostępna jest tutaj, do której prowadzi również odnośnik zamieszczony w stopce każdej podstrony Sklepu.
- Konsument, który dokonał Rejestracji, może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia Konta w każdej chwili, wysyłając stosowne oświadczenie woli na adres: sklep @ decoris.com.pl, z Adresu Elektronicznego podanego w ramach Konta, aktualnego na czas zgłoszenia żądania i do momentu usunięcia Konta. W przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta, usunięcie Konta nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu żądania przez Sprzedawcę, jednak nie później niż w ciągu 14 dni. Usunięcie Konta jest równoznaczne z utratą możliwości dostępu do funkcjonalności powiązanych z Usługą prowadzenia Konta, jednak nie skutkuje rozwiązaniem zawartych przy jego użyciu Umów Sprzedaży.
- Konsument zobowiązany jest w szczególności do:
a) korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z Internetu,
b) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
c) korzystania ze Sklepu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
d) niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu niezamówionej informacji handlowej w rozumieniu Ustawy O Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną,
e) korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Konsumentów oraz dla Sprzedawcy,
f) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego. Wszelkie prawa do Sklepu, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej należą do Sprzedawcy,
g) zabezpieczenia Hasła przed dostępem osób nieuprawnionych oraz nieudostępniania danych autoryzacyjnych do Konta osobom trzecim – w przypadku Konsumenta zarejestrowanego w Sklepie.
- Sprzedawca może pozbawić Konsumenta prawa do korzystania ze Sklepu, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Konsumenta Regulaminu, a także, gdy Konsument:
a) podał w trakcie Rejestracji w Sklepie dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
b) dopuścił się za pośrednictwem Sklepu naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Konsumentów, korzystających ze Sklepu,
c) dopuścił się innych zachowań niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z Internetu, lub godzących w dobre imię Sprzedawcy.
- Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu, nie może dokonać ponownej Rejestracji bez uprzedniej zgody Sprzedawcy.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych przetwarzanych w związku ze świadczonymi w ramach Sklepu Usługami, Sprzedawca podejmuje niezbędne środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych Usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
V. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W celu zawarcia Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu należy wejść na stronę internetową decoris.com.pl oraz dokonać wyboru Produktu, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Konsumentowi na stronie Sklepu komunikaty i informacje.
- Wybór zamawianych Produktów dokonywany jest poprzez ich dodanie do koszyka zakupowego dostępnego na stronie Sklepu.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku: „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” – Konsument ma możliwość zmiany wybranego Produktu oraz modyfikacji wprowadzonych danych. W celu zmiany zawartości koszyka należy przejść do niego poprzez kliknięcie w ikonę koszyka, umieszczoną po prawej stronie na wysokości głównego menu, i postępować zgodnie z wyświetlanymi Konsumentowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu.
- Po podaniu przez Konsumenta korzystającego ze Sklepu wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
a) przedmiotu Zamówienia,
b) łącznej ceny zamawianych Produktów i kosztów Dostawy, jeżeli występują,
c) wybranej metody płatności.
- W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku: „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
- Wysłanie przez Konsumenta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Konsument otrzymuje wiadomość e-mail zatytułowaną: „decoris – potwierdzenie zamówienia” – wraz z datą złożenia Zamówienia, zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia oraz pouczenie o przysługującym mu prawie do odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
- Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w punkcie V.7.
- Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Konsumentowi istotnych postanowień Umowy Sprzedaży następuje poprzez ich przesłanie Konsumentowi na Trwałym Nośniku na wskazany przez niego w Zamówieniu adres e-mail oraz poprzez dołączenie potwierdzenia w formie rachunku do przesyłki zawierającej Produkty.
- Umowa Sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
VI. Ceny i formy płatności.
- Ceny Produktów podawane są w złotych polskich i są cenami końcowymi. Sprzedawca jest podmiotowo zwolniony z podatku VAT.
- Ceny Produktów nie zawierają kosztów Dostawy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów, wycofywania i wprowadzania nowych Produktów. Zmiana cen nie dotyczy Zamówień przyjętych do realizacji.
- Z tytułu zawartej Umowy Sprzedaży Konsument jest zobowiązany zapłacić Sprzedawcy łączną cenę Zamówienia, na którą składają się ceny zamawianych Produktów i koszt ich Dostawy – jeżeli występuje, wykazaną w podsumowaniu Zamówienia:
a) w terminie 10 Dni Roboczych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – dotyczy płatności przelewem,
b) w momencie doręczenia przesyłki przez Przewoźnika lub jej odbioru w punkcie wskazanym przez Przewoźnika – dotyczy płatności za pobraniem.
- Ceną wiążącą w zakresie Umowy Sprzedaży jest cena Produktu i koszt Dostawy – jeżeli występuje, zawarte na stronie Sklepu w momencie składania Zamówienia.
- Sprzedawca udostępnia następujące formy płatności:
a) płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
b) płatność za pobraniem (płatność przy odbiorze przesyłki) – realizowana dla Zamówienia na łączną kwotę poniżej 90,00 PLN.
- W przypadku płatności przelewem wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 86 1140 2004 0000 3302 7417 8092 – mBank S.A.
Dane właściciela rachunku: Ewa Fadrowska, ul. Bukowska 12K lok. 27, 32-050 Skawina.
W tytule należy wpisać numer zamówienia, otrzymany w potwierdzeniu Zamówienia.
Przyjęcie Zamówienia do realizacji następuje niezwłocznie po odnotowaniu płatności. Przesyłka wysyłana jest niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od momentu odnotowania płatności. - W przypadku płatności przy odbiorze przesyłka wysyłana jest niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W przypadku niewywiązania się przez Konsumenta z płatności w terminie, o którym mowa w punkcie VI.4, Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży na podstawie art. 492 Kodeksu Cywilnego. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży Sprzedawca prześle Konsumentowi na Trwałym Nośniku na adres e-mail wskazany przez Konsumenta w Zamówieniu.
VII. Dostawa.
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Konsumentowi Produkt będący przedmiotem Umowy Sprzedaży bez wad.
- Dostawa jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Konsumenta w trakcie składania Zamówienia.
- Konsument obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju; jeżeli stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności Przewoźnika – zgodnie z treścią art. 545. § 2 Kodeksu Cywilnego.
- Dostawa realizowana jest za pośrednictwem InPost / Poczty Polskiej – czas Dostawy wynosi maksymalnie trzy Dni Robocze. Koszty Dostawy są następujące:
a) InPost:
– paczkomaty – przedpłata: 1,00 PLN,
– kurier – przedpłata: 15,00 PLN,
– darmowa dostawa (kurier) – dla Zamówienia na łączną kwotę powyżej 240,00 PLN, przy jednoczesnym wyborze płatności przelewem bankowym, koszt Dostawy ponosi Sprzedawca,
b) Poczta Polska:
– paczka pocztowa – przedpłata: 18,00 PLN,
– Paczka+ – płatność za pobraniem: 21,00 PLN,
– darmowa dostawa – dla Zamówienia na łączną kwotę powyżej 240,00 PLN, przy jednoczesnym wyborze płatności przelewem bankowym, koszt Dostawy ponosi Sprzedawca.
Koszty Dostawy są również wskazane w trakcie składania Zamówienia.
- Przesyłka wysyłana jest niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od momentów wskazanych w punktach: VI.7 i VI.8.
VIII. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
- Konsument, który zawarł Umowę Sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
- Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż Przewoźnik.
- Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy, dostępne jako załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu (wersja PDF jest dostępna do pobrania tutaj), wraz z rachunkiem lub innym dowodem zakupu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie można wysłać na adres korespondencyjny Sprzedawcy lub adres e-mail Sprzedawcy.
- Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży przesyła Konsumentowi potwierdzenie jego otrzymania.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży uważa się ją za niezawartą.
- W przypadku, kiedy Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, przestaje ona wiązać.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta o prawie odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
- Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
a) o świadczenie Usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży,
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
c) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt mający krótki termin przydatności do użycia,
d) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
e) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
IX. Reklamacje dotyczące Produktów.
- Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1]-556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Konsumenta gwarantowanych ustawowo lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres korespondencyjny Sprzedawcy lub adres e-mail Sprzedawcy. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej oznaczenie Konsumenta, w tym jego imię i nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail, numer telefonu oraz opis wady będącej podstawą złożenia reklamacji, w szczególności rodzaj i datę zauważenia nieprawidłowości. Do reklamacji należy dołączyć rachunek lub inny dowód zakupu. Reklamacja może zostać złożona z wykorzystaniem formularza dostępnego jako załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu (wersja PDF jest dostępna do pobrania tutaj).
X. Reklamacje w zakresie świadczenia Usług.
- Sprzedawca podejmuje niezbędne działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu. W takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Konsumentów.
- Konsument zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Konsument może zgłaszać pisemnie na adres korespondencyjny Sprzedawcy, adres e-mail Sprzedawcy lub przy użyciu Formularza Kontaktowego.
- W zgłoszeniu reklamacyjnym Konsument powinien podać swoje imię i nazwisko, adres e-mail, adres do korespondencji – w przypadku zgłoszenia przesłanego na adres korespondencyjny Sprzedawcy, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
XI. Postanowienia końcowe.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn. W szczególności takich jak zmiana przepisów prawa, zmiana warunków technicznych świadczenia Usług, zmiany w zakresie oferty świadczonych Usług, zmiany organizacyjne lub przekształcenia prawne z zastrzeżeniem, że zmiana wyłącznie w zakresie formy prawnej lub zmiana nazwy Sprzedawcy nie stanowi zmiany umowy. Wszystkie Zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania Zamówienia przez Konsumenta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie od dnia opublikowania w ramach Sklepu. O zmianie Sprzedawca poinformuje Konsumenta drogą elektroniczną na Adres Elektroniczny aktualny dla Konsumenta na dzień zmiany. Konsument ma prawo do złożenia oświadczenia wcześniejszego rozwiązania umowy świadczenia Usług w terminie 14 dni od chwili poinformowania przez Sprzedawcę o zmianie.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeżeli jednak nie byłoby to możliwe lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, rozstrzyganie sporów zostanie poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Konsument ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez Konsumenta z mediacji. Wykaz stałych polubownych sądów konsumenckich dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, Rozporządzenia, Ustawy O Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Niniejszy Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w stopce każdej podstrony Sklepu, w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie, zapisanie i wydrukowanie.
Załączniki:
1. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
Ewa Fadrowska
ul. Bukowska 12K lok. 27
32-050 Skawina
e-mail: sklep @ decoris.com.pl
– Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
1. …………………………………………………………………
2. …………………………………………………………………
3. …………………………………………………………………
4. …………………………………………………………………
5. …………………………………………………………………
6. …………………………………………………………………
– Data zawarcia umowy*/odbioru*:
…………………………………………………………………….
– Imię i nazwisko konsumenta:
…………………………………………………………………….
– Adres konsumenta:
…………………………………………………………………….
…………………………………………………………………….
– Data:
…………………………………………………………………….
…………………………………………
podpis konsumenta**
Załączniki:
– rachunek* / inny dowód zakupu*.
_____________________
* Niepotrzebne skreślić.
** Tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej.
2. Formularz reklamacyjny.
FORMULARZ REKLAMACYJNY
…………………………………………
miejscowość, data
………………………………………….………
………………………………………….………
………………………………………….………
………………………………………….………
Adresat:
Ewa Fadrowska
ul. Bukowska 12K lok. 27
32-050 Skawina
e-mail: sklep @ decoris.com.pl
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . towar jest wadliwy. Wada polega na . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Wada została stwierdzona w dniu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny:
– żądam wymiany towaru na nowy* (art. 561 § 1),
– żądam nieodpłatnej naprawy towaru* (art. 561 § 1),
– żądam obniżenia ceny towaru o kwotę . . . . . . . . . . . . (słownie: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .) zł, proszę o zwrot podanej kwoty na konto*, numer rachunku bankowego: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (art. 560 § 1),
– odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny towaru na konto*, numer rachunku bankowego: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (art. 560 § 1).
…………………………………………
podpis konsumenta
Załączniki:
– rachunek* / inny dowód zakupu*.
_____________________
* Niepotrzebne skreślić.
** Imię i nazwisko konsumenta oraz jego adres.